måndag 9 februari 2009

Veckans ord

Bästa Måndag.
Nu är det måndag igen! Inte mycket nytt har hänt men saker är på gång. Idag ska jag vara oförblommerad och randas direkt med saken.
Dagens ord är en sällsam och ack så viktig känsla. Att känna patos för något är att verkligen känna. Behov eller att eftertrakta något kanske kan belysa detta.

Patos= Lidelse, gripenhet, stark känsla

Denna lek med liknelser som har drabbat min person vill jag kommentera med att säga erbarmlig smak helt enkelt. Det måste komma från någon bornerad människa. Frivolt och eklektiskt men visst vill man agera som en sann plebej så är det upp till individen.

Jag vill passa på att puffa för sponsring så här i C-uppsats tider, SOS barnbyar säljer mjukisdjur på BR-leksaker där du kan inhandla en hund i fluffigt material för under hundralappen och låta hälften av dina riksdaler stödja fattiga barn i outvecklade länder. Ett klart fall av välgörenhetssponsring, ett ypperligt sätt att sälja mer. Fråga bara god el representanten i måndagsklubben. Herrn som även är en part i den delade titeln årets fenoman till måndagsgalan. Din chans att betinga medmänniska! Gå på reklamen.

För er som känner att ni kan inleda morgondagen predisponerade kan jag bara gratulera er medmänniskor. Jag känner motsatsen.

Ännu några minuter ska jag nu ägna åt den för tillfället mycket tråkiga sammanfattningen..

högaktningsfullt.
M

Inga kommentarer: