fredag 20 februari 2009

INFÖR HOCKEY BOCKY TURNERINGEN:14

Vi har innan tureringen intervjuat den populäraste spelaren i laget, vår allas Ciggen

Vi träffar Ciggen i rökrummet på britsen, han sitter avslappnad i en soffa från 1862. På sig har han ett par byxor från "Sjögren Collection" och en tröja från myrorna. Han sitter så där lätt småbakis efter att precis avslutat en efterfest i hans etagevåning.

Jag ber Ciggen att berätta hur en vanlig dag ser ut för honom

- Jag slår väl upp ögonen som alla andra, sedan glider jag ner till postlådan och tömmer den på alla beundrarbrev...Sedan tar jag en cigg till frukost...Sedan skickar jag hem de tjejer som haft privilegiet att få övernatta hos mig.

Sedan drar morgonpasset igång...en runk i duschen och sedan över till Hemköp för att köpa cigg.

Sedan rullar dagen på med intervjuer som denna och samtal från mina sponsorer...På kvällen är det sedan dags för träning med laget....dit kommer jag oftas naken

Efter träningen åker jag till mac donalds och äter....plockar hem ett par brudar på vägen hem och sedan blir det ett nattpass tills tjejerna inte kan stå på benen.

Jag undrar om ciggen trivs med det han gör och vad skulle han vilja göra om han inte spelade hockey.

-Om jag inte skulle spela hockey så skulle jag ta chansen att spela bandy.

Var väl inte riktigt det jag menade, så jag frågar igen

-Om du inte skulle hålla på med idrott, vad skulle du vilja göra då?

-Det skulle vara roligt att spela basket

Stämningen blir nu lite spänd i rummet

-Men om du fick välja ett vanligt yrke, vad skulle du vilja arbeta med?

-Tror jag faktiskt skulle vilja prova på basket

Jag inser att ciggen inte fattar frågan så jag frågar om han har några fritidsintressen.

- Jag brukar köra kundvagnar från britsen till hemköp...ja det är väl det jag brukar göra.

Min avslutande fråga blir:

-Vart går din drömsemester?
- Den pågår just nu...jag bor ju på britsen.



Reportern och Ciggen

Inga kommentarer: