söndag 1 februari 2009

Super Bowl Sunday





Om ett par timmar börjar världens största enskilda idrottsevent när Super Bowl XLIII går av stapeln i Tampa Bay. Super Bowl sänds i 230 länder världen över inklusive Sverige och Polen. Studier visar på att runt 50% av det amerikanska folket ser matchen och att upp till 65% av hela amerikanska folket tar del av Super Bowl på ett eller annat sätt. Så få inte dåligt samvete när ni sitter där med chipspåsen om någon timme. Ni är inte ensamma.

För övrigt har jag utan någon större överläggning med andra medlemmar köpt en 30 sekunders reklamplats under Super Bowl. Jag har redigerat filmerna från Bojsen Beach-dagarna och skickat in detta till NBC som sänder spektaklet i natt. Allt detta gör jag för att uppnå vårt mål om en större internationalisering inom Måndagsklubben. Jag räknar med att cirka 68% av de amerikaner som ser Agon gå loss med champagneflaskan kommer framhålla förfrågan om medlemsskap. Jag räknar med att Måndagsklubbens medlemsantal kommer ligga på runt 60 miljoner imorgon vid lunchtid.

Reklamfilmen kostar oss 3 miljoner dollar, men jag har Benny här nu och trots att finanskrisen hänger över oss som Benny och Åland hänger över turkiskor, har vi tagit ett beslut om att göra denna investering. Jag hoppas ni andra medlemmar ställer er bakom detta beslut(ni har egentligen inget val...)

Well Well, övrigt noterat från dagen är att Liverpool slog Chelsea efter två delikata ögonblick framställda av Fernando Torres, att mitt rum blivit tämligen populärt efter att jag införskaffat ett visst TV-spel, samt att jag inte sett Kapten på Britsen på drygt ett dygn. (Otroligt)

För alla spelsugna ska jag även försöka mig på att tippa utgången i Super Bowl. Steelers är favoriter, men i år går Super Bowl i varma Tampa Bay och det passar Cardinals från hjärtat av Arizona bättre. Roethlisberger (QB i Steelers), kommer i halvtid hitta 5 flaskor Seaman's shot som jag smugglat in i deras omklädningsrum och givetvis sänka alla inom 5 minuter. Steelers kommer styra och ställa i första halvlek och gå till halvtidsvila med ledning 13-7, men efter Roethlisbergers intag av Alkohol kommer Cardinals gå förbi i andra halvlek och slutligen vinna matchen med 27-19....

Drick gott!

GF

Inga kommentarer: