torsdag 19 februari 2009

"SJÖGREN GÄSTBLOGGAR": För sista gången...

Som man brukar säga så blåser det en vind av förändring...så även här på bloggen.

Jag har från starten av denna blogg varit aktiv under "Sjögren Gästbloggar" och gjort det med stor framgång.

Problemet är bara att jag vilseleder min trogna läsare från min blogg när de surfar in på Måndagsklubben och inte förstår eller vet vem Ciggen, Benny, Mad Micke osv är.

Detta ledar att mitt varumärke sjunker i värde och att mina sponsorer funderar vad jag håller på med.

I mina tidiga inlägg här på bloggen var det totala bryt ni fick läsa, allt var som en bonus från "Sveriges bittraste" blogg.

Men sedan drog den förändrade vinden in...jag fick en närmare kontakt med medlemmarna och till slut så handlade många inlägg om just ovannämnda ciggen.
Vilket i sin tur inte är någon fel, jag gillar att "sparka på folk som ligger ner"

Bloggandet här har alltså övergått från "bitterhet" till "måndagsklubbhet"

Vad vill jag då ha sagt med detta? Kommer jag sluta blogga på Måndagsklubben för att skydda mitt varumärke? Ska jag flytta till en ort där Internet inte finns?

Kan lugna er och säga att jag inte ska flytta och att jag inte ska sluta blogga.
Jag kommer att blogga vidare på Måndagsklubben (Folkets Jubel)

Men jag känner att "Sjögren Gästbloggar " inte håller längre....jag skriver sällan om bryt om min bittra vardag längre, utan mycket handlar om relationen till er kära soldater.

Så i skrivande stund sitter jag i förhandlingar med Mad Micke och Roppin om hur mitt nya kontrakt ska se ut. Vi sitter även och tar fram ett nytt namn som mina inlägg ska bära.

I framtiden så kommer mina inlägg allstå var direkt relaterade till Måndagsklubben och deras vision vilket jag känner med hedrad att vara en del av.

Så nästa vecka är jag tillbaka under nytt namn.

Så för att avsluta "Sjögren Gästbloggar" här på Måndagsklubben så ska jag göra ett försök att citera mig själv från gårdagens seminarium som ägde rum på Högskolan här i Falun

Efter detta mini bryt så hade en viss Sara väldigt svårt att hålla sig för skratt.

Vi sitter och diskuterar idrott....
Jag gör då ett utlägg om varför ingen går på fotboll länge.

"Vem vill gå på en helt meningslös match och se 22 helt värdelösa spelare på plan, betala 80 kronor och i pausen köpa en bränd hamburgare"

Tack för mig, Älskar er alla...eller Älskar var ju att ta i....Jag tycker om er...eller tycker om och tycker om...ni är ok...eller ok och ok...Jag har ju inga kompisar så vad fan vill ni att jag ska skriva..... Skit på er, ses nästa vecka.

Och som vi säger i Rättvik Joruuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

/Kapten

Inga kommentarer: