torsdag 12 februari 2009

SJÖGREN GÄSTBLOGGAR: INLÄGG NUMMER 50

NEW EDITION

Jag har äran att skriva det 50:e inlägget på bloggen....

Det första inlägget jag skrev, alltså för ett par timmar sedan var jag absolute inte nöjd med... var i en stressad situation, och i panik fick jag upp ciggen i mitt huvud och så blev det som det vart, blev ja ni vet.

Orginalet på de 50:e inlägget finner ni längst ner...Jag ber om ursäkt att jag inte presterade från början...Hoppas ni kan förlåta mig..Inlägget är markerat i rött...

Som sagt 50:e inlägget på bloggen...

Visste ni att 50 kommer före 51 och att 49 kommer precis innan....

Som ni har sett denna jubileums dag så har herr ordförande bidragit med ett inlägg av yperska världsklass.....trots ansträngt schema så tar han sitt ansvar och bidrar till god stämmning här på bloggen...

Har typ nästan precis kommit hem från Hockey Bockyn där jag fick mitt andra bryt sedan starten....skällde ut mitt lag.
Men skit samma,orka bry sig...Nästa gång slår jag ner nån.

Som Herr ordförande skrivit så är turneringen lagd den 21 Feb...och jag förväntar mig att alla medlemar närvarar för att visa sitt stöd..

En annan rolig sak var att när jag skulle ta mig till dagens träning så tog jag inga vantar på mig..
"Det är inge kallt ute".....nej precis...var ju bara -18 Smart man är.

Vad minns jag då bäst under dessa 50 inlägg på bloggen.....ja det finns mycket..

Själv så måsta jag faktiskt ranka min hockeymatch högt....men att få följa Blondinberra en dag var helt underbart...

"Jag lever" som skrevs av Ciggen är också ett minne för livet...Ciggen ligger i en barnvagn..på båten till Finland eller vart han nu var på väg...ointressant i sammanhanget...

"Hyvä Suomi" är inte så dålig den heller...Roppins kompis är på intervju

"Liks som bär" där vi ser Mad Micke framtona en annan bild av vem han igentligen är..

Om vi nu går tillbaka till talet 50 som detta inlägg handlar om finns det ett par till saker jag vill ta upp

För 50 kronor kan man bland annat...

Köpa 9 Liter mjölk på Lidl
Köpa 1 liter på Hemköp

Köpa 6 kg bananer på Lidl
Köpa en halv banan på Hemköp

På lidl får man 1 bullpåse, 4 liter Läsk och en Chokladkaka....
Gå till en cafe och ni får en 33 cl läsk och en halv kaka.

50 stycken 1 kr biljetter på ryan air....Men då tillkommer det visserligen mer om du skall gå ombord på planet, sitta ner och andas i planet.

Du får 2 öl på kåren och en halv på harrys...

Vidare så skrivs 50 som ett L om man använder romerska siffror..vilket man oftast gör...

50 kronor är även den summa kopparstaden höjer hyrorna med varje dag....Snar tar de väl betalt för brevlådan och att de boende kommer hem sent på kvällen...

Så nu vet ni det...nu till en annan sak

Visste ni att efter U i alfabetet kommer V
och att bokstaven efter F är G
Tar man dessa på bokstäver så får man ett ord som betyder VÄL GODKÄNT...alltså VG.

VG är en term som man kan använda för att sätta betyg på olika saker...
som tillexempel en tenta.....

Så här fint kan de se ut om man skriver VG efter varandra....

VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG

Vet inte om ni vet det....men från Böglänge idag kom det ett papper med just dessa bokstäver på.....Trevligt.

Det sägs att om man åker 300 varv i en rondell och sedan skall åka ur den klara hjärnan inte att uppfatta att man ska till höger.... Detta leder till att man måste använda händerna och stya bilen själv ut ur rondellen.

Det sägs att det för varje dag på britsen röks 800 ciggareter...alltså 799 fler än innan ciggen började.

Det säga att britsen från början var ett mentalsjukhus....när det sedan gjorde om det till studenboende glömde kopparstaden att flytta de 230 som då var inlagda..

Det sägs att antalet kundvagnar som står utanför och inne på britsen är fler än vad det finns bilar i Sverige..

Det ligger en säl i mitt badkar..han tvättar pungen och röker en Cigg. Han är lite deprimerad eftersom det var slut på nylonstrumpor i butiken.... Vad ska jag nu har på mig när jag ska på porrklubb....
I alla fall Sälen som heter Sälen och bor i Sälen tvättar klart pungen...Röker upp ciggen, kliver upp ur badkaret och säger "8 liter tändväska och en garageuppfart det gör kroppen klar"

Jag lackar o skjuter sälen och gör en handväska som jag sedan säljer på min bloppis.

Det springer en girraf genom stan...giraffen heter jan och äter en banan, han klättrar sedan upp ien gran....Då kommer ett lejon förbi och säger...

"Jan banan satt i en gran, granen började vicka jan fick en flicka, flickan hette ulla dom börja knulla"

Jan lackar på Lejonet....stryper lejonet och bygger en båt av pungen och reser till Ungern

Det sitter en fågel i mitt trä...men skjut fågeln då? Orkar inte ciggen är på besök

3 män sitter på en bänk...den ena säger att han tycker det är lite trångt..så en av männen reser sig och går...

VARFÖR krypa när man kan gå
VARFÖR vara trött när man kan sova
VARFÖR ta en cigg när man kan ta två

Norges sämste skidåkare heter Inge Glid...
Finlands Sämste boxare heter Ranta runt i ringen..

Hur får man upp dörren till huset...tar i handtagen och trycker neråt.


Skit på er nu så ses vi nästa vecka...


Vad skall jag skriva om....INGENTING faktiskt. Herr ordförande gjorde det 49:e inlägget så bra...så mitt blir bara dåligt en dag som denna.

Kommer bara presentera hur Ciggen skulle sett ut om han föddes på 70-Talet.


Inga kommentarer: