torsdag 26 februari 2009

BRYTER HAN PÅ FINSKA?

Sitter som vanligt lite halvnaken framför datorn, tycker det känns skönt helt enkelt.

Det sitter en blå kanin i fönstret, han eller hon röker en cigg...

Är det så framtiden kommer att se ut?
Ja, man vet inte riktigt vad framtiden skall inbringa...

Jag minns tillbaka när vi började plugga...ciggen hade långt hår...facebook hade ingen hört talas om. Morfar alias Gobba tyckte jag och Peking såg otrevliga ut pga våra "frisyrer"

Vi hade en kille i klassen som varit med i OS...vågar man prata med honom?

Killen från Åland...
- Bryter han på finska? Jag hatar finska.

Några har lämnat vår armé, King Kong for hem efter att ha kämpat på bra.
Kent...ja, vart fan är Kent.

Det finns mycket att minnas tillbaka på..jag har dock fastnat i tanken om alla flyttlass som varit genom åren...Sammanlagt tror jag klassen har flyttat runt 20-25 ggr under 2,5 år....

Jag bodde vid kvarnberget, flyttade med stolthet till Plaza Britsen och grundade "Sjögren" Arena...Dit kom sedan ciggen som bodde på sin hemort...vi båda flyttade upp till den nu legendariska D-öfre. Mitt företag växte och jag begav mig till min nuvarande Arena...till sommaren bär det av igen.. totalt har jag flyttat 13 gånger på 10 år....3 gånger under tiden vi gått i skolan

Ciggen bor kvar...alltså 2 flyttar totalt.
Gobba....in flyttad till britsen 1 flytt
Peking...slätta-britsen-stan-britsen 4 flyttar.
Åland bojsen-Britsen 2 flyttar.
Stab chefen... Grand- Egen lya...2 flyttar
Benny...Grand-stan-britsen 3 flyttar
Home land Rikard...Hosjö--britsen 2 flyttar.
Agon...Hosjö-britsen 2 flyttar..nu hem i skåneland igen..
Mad Mike...inflyttad från Leksand, 1 flytt.
Busskortet...bojsen-bojsen-egen lya...3 flyttar
Umeå..bojen-bojsen- regementet...3 flyttar
Wakeboard...Gärnet-bojsen-regementet-regementet-???...minst 4 flyttar.
(med reservation för fel)

Ja listan kan göras lång....Psycko, Hammarby fjanten, Kalle "maradonna" M, Davve är några som inte har lockats av flyttsyndromen så de stannar på 1 varsin flytt när de anlände denna skitstad.
Vad vill jag då ha sagt med detta? Inte mycket, har bara funderat på det ett tag. Så tänkte dela med mig mina tankar.
Om man i alla bostäder skulle försöka räkna ihop antal samlag som sket under dessa snart tre år...så måste vi anlita en rad matematiker..dels för att räkna ihop antalet.

Men framför för att räkna ut hur visa saker har kunnat gå till....
Tror jag lämnar det till Ciggen som vi hoppas är tillbaka på Söndag...Vasaloppet och allt.

Man kan plocka fram många andra guldkorn under åren, men det lämnar jag till den som ska sammanfatta våra tre år tillsammans..blir väl i Maj skulle jag tippa.

Men frågan vi alla ställer oss....Vart tog Kent vägen?

Många funderingar har det varit och många kommer det att bli...
I tidigare inlägg så har det pratats om framtiden osv...att Måndagsklubben leverar mm.

Kan inte låta bli själv att säga samma sak...Vi har börjat att leverera igen... Tror att segern i Hockey Bocky Turneringen gjorde mycket...
Avslutningsvis...det snackas om motorsågsmasakern från många håll just nu...
Vi har en tuff vår framför oss...
Men håll ut soldater vi kommer att fixa det här.

För att ge er inspiration inför framtiden ska jag säga er en sak...

Tänk om någons framtiden såg ut så här....


Då skulle er se ut så här....tänk på det.

Så sköt om er soldater...och ser ni Kent så ring.
/Kapten
Ps. Nån som sett Merzad

Inga kommentarer: