måndag 16 mars 2009

Veckans Ord

Var hälsade Måndagsmänniskor, vilken intagande Måndag det är!

Vi har genomlevt ännu en vecka och lyckats undvika den sedvanliga bemärkande pamfletten, paskillen eller libellen om man så vill, från vår härliga stabchef. Hatten av min bäste konsort!
det är riktigt att undertecknad har fallerat att leverera bilder på lördagarna. Jag ska försöka bättra mig medmänniskor.

Jag har i helgen spenderat min tid i Hufvudstadens centrala delar och fick se en del glopp även om det mestadels var barmark. Ganska luguber miljö denna årstid faktiskt. Jag kan ändå finna en viss fäbless i omgivningen. Stundtals målerisk på sitt eget sätt.

Kvalserien är rent av miserabel just nu för leksandshjärtan, nära dödsfall på spelare och två tunga förluster har lett till en sista placering hittills. Inte godkänt. Ödesmatch på onsdag i hovet.

Men det är som historiens favoritdvärg säger.

"Det krävs mer mod att lida än att dö"
-Napoleon

Dagens ord är ciselera och är vad jag behöver göra i veckan. Till helgen ska jag nämligen tävla i de svenska mästerskapen i snowboard igen. Jag kan verkligen behöva finslipa formen.

Ciselera= finslipa, utmejsla, punsa, gravera

Jag tänkte avsluta med en fin liten tjuvlyssning från tjuvlyssnat.se (förlåt Kapten lånade ditt koncept)

två tjejer ~15 pratar och skrattar högljutt på bussen.
Tjej 1 (högt): GUUUD vad jag är hungrig! Har inte ätit typ på hela dan!
Tjej 2: Jag har en banan i väskan men den är HELT grön.
Tjej 1: Nej, men då vill jag inte ha den. Jag hatar gröna bananer…
Tjej 2: Men om du lägger den i väskan och skakar så… ja, då blir den ju gul!
Tjej 1: Men… Blir den inte bara brun då?
Tjej 2: Jo, men den blir ju mogen. Typ solmogen!
Tjej 2 börjar ivrigt skakar om väskan för att bevisa att hon har rätt. Efter någon minut tar hon upp bananen igen, som fortfarande är helt grön.
Tjej 2: Nu behöver man bara vänta ett tag…


Med tanke på förra veckans citat så verkar dessa två unga damer som klippta för politiken?

Högaktningsfullt
/M

Inga kommentarer: