torsdag 5 mars 2009

DET SNACKAS OM MÅNDAGSKLUBBEN...

Ja ni läste rätt...ryktena om segern i Hockey Bockey Turneringen har gjort att vi omnämns i TV.
JÄVLA VIKTIGT !!!!!

Ni som var på plats såg att Student TV (Läs TV4-Sport) var på plats under turneringen...
Som kapten har jag tagit mitt ansvar och hittat detta reportage om just Hockey Bockey Turneringen.. Där vi som alla vet pissade på allt motstånd...

Det sämsta med inslaget är dock att filmteamet valde att följa "Nisses pöjkar" vilket enligt mig är en STOR SKANDAL.

Vet dom inte vilka vi är? Pinsamt är ordet.

Det bästa är att vår underbara klack syns...MÄKTIGT är ordet vi söker..

Ska inte släppa allt för mycket information...utan bilderna får tala för sig själva...Dock så verkar Nisses Pöjkar vara allt för kaxiga...tur att vi tog ner dem på jorden....de klagar bla på snön...

Roligt är dock att de klippt matcherna så att det ser ut att de vinner sina första matcher...Matchen mot MÅNDAGSKLUBBEN kommer i slutet...dock vet vi.
Att vi slaktade dessa fittor i första matchen.

JÄVLIGT DÅLIGT att produktionsbolaget att klippa på ett FELAKTIGT SÄTT....

Så kan det vara om man är amatör...
Men klicka på länken nedan och spola fram till ca 03:40
och sedan är det bara att njuta när våra soldater syns i bild...

http://www.falustudent.se/sv/studenttv/tidigare_program (klicka på 3 Mars)

Övrigt Nyheter

Jag gjorde tillsammans med ciggen comeback igår...detta i innebandy.
För att Måndagsklubben skall kunna leverera sitt bästa i den stundade turneringen.
Så tog jag mitt ansvar för att se till att ciggen är i bra form tills dess...
Jag dominerade som väntat träningen...är någon förvånad? Nej, tänkte väl det.

Jag och några soldater var på skolan idag för att se till att allt stod rätt till.
Trots att den så kallade propelen pågick tyckte jag att vi fick den respekt medlemmar från Måndagsklubben ska ha.

Måste även nämna att vi har en hedersgäst på besök denna vecka.
Han bor givetvis i sviten på Plaza Britsen
För att inte få allt för mycket publicitet, så har han önskat att inte nämnas vid namn i bloggen...men till er som var på etage igår kunde ni säkert se en skymt av denna HJÄLTE.

Jag vill inte brista i min respekt till Ordboks micke, men jag ramlade över ett par ord idag...eller rättare sagt förkortningar.
Som jag tycker passar in i vår organisation

GAPA- Global Alcohol Policy Alliance... något som jag tycker Måndagsklubben ser till att hålla sig till...Att supa i grupp alltså.

LVU-Lagen om vård av unga...några var på etage igår...åldergräns 18...eventuella hemsläp går alltså enligt mig in under denna förkortning...

DD- Dagens dubbel...tolka det hur ni vill...

Måndagsklubben + Rättvik = SANT

I morgon kommer en av årets höjdpunkter äga rum...Måndagsklubben drar till Rättvik.

Detta arrangemang står Kapten och Gudfaddern alias Ciggen för.

Vi kommer i en hyrd buss ta oss till Rättvik, för några av medlemmarna är detta okänd mark...men för mig och ciggen är det vår hemby (Läs Stad)

Där kommer vi att bjuda på en helkväll i sann Rättviks anda...dvs total fylla, slagsmål och hångelgaranti.

Ciggen kommer sedan på Söndag att lämna en rapport om denna händelse..vilken kan bli ett problem eftersom han oftast har minnesluckor på fredagar..

Laguppställningen inför fredagen hålls hemlig pga säkerhets skäl

Avslutningsvis vill jag att ni ska bära med er nedanstående ord..dessa ord kan komma från er en vacker dag...

Efter 35 års oavbruten framgång kan jag kosta på mig att vara ödmjuk.
Bert Karlsson håller tal i Arboga, 1985


/Kapten

Inga kommentarer: