måndag 9 mars 2009

Veckans Ord

God ny vår måndagsklubbare!

Nå jag ser vad jag ser. Min konsort försöker på sitt bornerade sätt att sprida något sorts underligt chargerat budskap via dessa fina måndagskanaler. Bör jag replikera på något sätt? Det bekommer mig inte då jag vet att när herrn kan behöva vigilera så är jag en av dem han vänder sig till. Det är helt i sin ordning måndagsvänner. 

Låt dem som behöver det chargera. Det finns dem som är kelena istället så låt dem vara det. Det var en gång en vis man som sade "i politik är dumhet inget handikapp"(se Napolen såklart) onekligen så verkar så vara fallet i världssamhället. Se bara på Spaniens premiärminister herr José Luis Sapatero, lite för ärlig med anledningen till att öka turism där.. 

I fredags på P3, ni vet public service kanalen i radio som man oftast bara lyssnar på i bilen?, så var det med en herre som föredrog att kallas för fido. Hans namn var egentligen Fredrik men de sade bara hans moder. Fido var intresserad av ugglor och skulle nog vara en igelkott om han fick vara ett djur. Varför i hela friden vet jag ens om det här? På grund av bristen på teleport institutioner. Detta är något som jag skulle vilja bli en av måndagsklubbens hjärtefrågor, mer teleporter till gräsrötterna.

Ja för att få tag i diamanter behöver vi bara få det lätt anskaffande antraciten att åldras under ett ganska extraordinärt tryck. 

Dagens ord är tilltagsen. Ett ganska ordinärt ord som beskriver oss med vårt bästa maner lite runda under fötterna på valfri kantin i falunatten. 

tilltagsen= driftig och framfusig

Det enda som är bra med denna veckan är att den kommer att ta slut.

Högaktningsfullt
M  




Inga kommentarer: