söndag 29 mars 2009

En händelserik helg

Dags för mig att summera en mycket händelserik helg!

Det hela började på fredagskvällen då jag och Kapten satte oss i mitt vrålåk och styrde kosan norrut till Bokstavs-M:s hemtrakter. Där fick vi se de blåvita krigarna göra bostongurka av motståndarna.

Samtidigt på annan ort hade en viss middag förtärts. Jag anlände lagom i tid för att se alla våra trognaste medlemmar riktigt berusade. Kul att se!

Efterfest stundade sedan på britsen, som för många höll på till 6-snåret.

Själv väcktes jag på lördagen av Kapten som höll på att styra upp ett lag till Innebandyturneringen. Jag var inte sen att haka på. Han fick även tag på Daniel och Dick och tillsammans tog vi oss till Slätta Sporthall där turneringen skulle hållas. Strax innan 12, då turneringen skulle starta, vaknade även Benny och Åland till liv och de anslöt till truppen. Det kvinnliga bidraget i truppen stod My för.

Vi dansade oss igenom gruppspelet, obesegrade. Kapten var burvaktare i den första matchen, men sedan drog jag på mig utrustningen och vaktade kassen i resten av matcherna, med undantag för matchen mot benhuggar-Mattis gäng, där Åland stod för en helgjuten insats.

I semifinalen ställdes vi sedan mot ett riktigt bra lag. Våra segerdrömmar såg ut att rinna ut sanden då vi låg under med 0-2 länge och väl, men två sena mål räddade oss och när Benny satte segerbollen i förlängningen visste glädjen inga gränser. Men men, vi samlade oss och laddade för finalen där HIFF själva skule stå för motståndet. Ett lag som vi tidigare i turneringen spelat oavgjort, 3-3, mot.

Vi spelade mycket kontrollerat i denna final och kunde ganska omgående sätta 1-0 genom Benny. När sedan Kapten kanonerade in tvån från backposition var segern säkrad. Själv svarade jag för en gedigen insats i målet och motade alla HIFF:s skott.

Även jag vill tacka alla lagmedlemmar som trots kort varsel och en svidande bakfylla ställde upp och gjorde denna dag till en att minnas för en lång tid framöver!

Jag vill avsluta med ett citat signerat Kapten som enligt vittnesuppgifter skall ha sagts under bilfärden mot segerpizzan!

"Jag ringde Danne och han lät sugen så han fick tag på Dick"


Peace, love and a lot of drinking

//Gudfadern

Inga kommentarer: