måndag 29 december 2008

Veckans ord


God afton, kära Måndagsmänniskor! Hoppas ni har haft ett vackert firande med familjer och nära. Såhär i mellandagarna kanske många av er har konsumerat digitala läckerheter till fina priser, har ni då lytt statsminister Reinfeldts uppmaning att handla svenskt så vi kan hjälpa företagen att stanna kvar i Sverige? I think not, och varför skulle vi. Det råder fri konkurrens på marknaden och vilka svenska företag kan konkurrera med den digitala flora som östländerna levererar varje dag?   

Jag har blivit uppdaterad om legendariska företeelser i vår organisation och hoppas att ni, liksom jag, sitter spända för nästa möte då vi kan få ta del av dessa. Jag själv kan bara instämma i stabchefens uttalande tidigare i bloggen då han så delikat uttrycker att "vem skulle vilja hoppa utför en klippa?" "(förutom bokstavs-m)" Jag hoppar gärna ut för en klippa eller två under rätt förutsättningar. I måndagsklubbens anda är jag inte rädd att ta de risker som krävs. För att vi ska förstå att det inte är tomt skrovel ligger det nu en bild uppe på ett sådant klipphopp här ovan.

Veckans ord är något jag känner att jag har varit och säkert kommer att vara igen i vissa frågor. Visst är det bra att kompromissa och öppna sig för förändringar men ibland finns det starka skäl att vara intransigent. 

Intransigent= Orubblig, Omedgörlig, Oförsonlig, Benhård

Jag är stolt och nöjd över att få se stabchefens bild på display här på bloggen, den är stor på många sätt och vis. Läget och gitarren speciellt...  underbart.

/M


Inga kommentarer: