måndag 15 december 2008

Veckans ord!

Äntligen får jag göra mitt första officella inlägg på den välbesökta måndagsklubben bloggen. Jag kan meddela alla trogna läsare att helgen har varit legendarisk. Tuttvisning och påstådda ambulansfärder har bara varit fragmentariska toppar av helgens berg och dalbana. Stabchefen och Gudfadern höll fanan högt i helgen och jag vill gratulera dem till ett väl utfört propagandiskt värv.

De bilder som fastnat på mitt digitala redskap talade sitt tydliga språk, måndagsklubben lever och är i särklass den mer synliga av Faluns föreningar ett sådant här tillfälle då utsparken levererar i dekadensens tecken! Med tanke på den efterföljande ryktesspridningen så får vi nog konstatera att föreningen lämnar få oberörda i falunatten.

Min huvudsakliga uppgift denna vecka är att leverera ordet idiosynkrasi som jag låter gestalta mina känslor för de olagliga substanser måndagsklubben tar avstånd ifrån. Jag frapperas över den höga nivå som hölls i helgen och hoppas på ett mycket givande julspecial på onsdag.

idiosynkrasi= motvilja, avsky


Jag vill avsluta med att citera Mr. Reagan om hippies: "A hippie is someone who looks like Tarzan, walks like Jane and smells like Cheeta." Ronald Reagan

/M

Inga kommentarer: