onsdag 24 december 2008

Nu är det jul igen!

För det första vill jag svara på ett rykte som florerat angående att jag har lånat en lgh av en viss folkkär kändis. Detta är ett helt obefogat rykte som har spridits ur tomma intet, jag har inte lånat ngn lgh eller för den delen planerar låna någon lgh för julledigheten!

Men nu till det mer viktiga, idag är det julafton och jag antar att alla ni har samlats med era nära och kära, laddar inför Kalle och en riktig ordentlig julmiddag med frosseri på en sådan nivå att Jesus skulle ha ångrat att han föddes.

Men efter en sådan magisk kväll som senare skall toppas med julklappar kommer juldagen, en rätt intressant dag. Det är nämligen juldagen, som anses av de flesta vara en riktig festdag där det skall dras några stänkare å spåras på kvällen. 

Vad är skillnaden mellan jul och påsk? Jo, julen är baserad på datum till skillnad från påsken. I år inträffar det på en torsdag men likväl om några år kommer det inträffa på en måndag.. 

Vad är det jag egentligen försöker komma fram till då? Jo, det här, de största motståndarna för måndagsklubben säger att deras förakt för klubben är att "det är fel att dricka på en måndag". Men likväl skulle dessa människor dricka på en måndag om det var juldagen då, anledning för detta? Förmodligen att det är OK att dricka för att det är en helig dag och alla andra gör det.

Och där ligger problemet, människor förstår inte hur heligt ett måndagsmöte är för oss, det är ngt speciellt, inte i samma anda som julen kanske men tamejfan mkt heligare än en etage-onsdag eller för den delen en kår-kväll. 

Å för att andra fördömer oss betyder det verkligen att det vi gör är fel? Absolut inte, tvärtom lärde min mamma att inte göra som andra, om din kompis hoppar från en klippa, skulle du också göra det? Nej! Vem fan vill hoppa från klippa?!?! (förutom micke kanske) å det viktigaste av allt..vem fan vill INTE dricka på en måndag?!?!..

Från oss alla, till er alla: 

Jag önskar Er en riktig God Jul!

 / Stabchefen over and out!




Inga kommentarer: