torsdag 11 december 2008

Sjögren Gästbloggar

Varför inte som första inlägg skriva om just MÅNDAGAR.

För er som inte vet så heter måndag "dies lunae" på latin och betyder "Day of the moon"
Varför kan man ju fundera, men så är det i alla fall.

Men varför finns denna dag överhuvudtaget? Jag hatar måndagar mest av alla dagar.
Man har haft en förhoppningsvis bra helg sedan kommer då denna meningslösa dag.

Man har ingen motivation att gå upp ur sängen och när man väl ska äta frukost är maten slut. För den har man i ren ilska ätit upp på söndagen eftersom man har ångest inför måndagen.

Och man måste komma ihåg att ha telefonen på ljudlöst, för man vill ju inte riskera ett samtal från jobbet. Ja det stämmer, jag jobbar, men bara ibland. Men aldrig på en måndag.

Så då är maten slut och man måste ta sig till en affär med alldelas för höga priser för att handla.
Efter att ha kastat ner maten man behöver i korgen, tar man sikte på kassan. Kastar upp skiten på bandet och möts av blicken av en fet kassöska som inte heller fått nå i helgen, så stämmningen är nu på topp.
Det blir inte bättre när en kärring står och beklagar sig för kassöskan att hon inte vunnit på sin bingolott.
- Jag vann ingenting, jag var ett nummer ifrån.

VEM fan bryr sig..packa ditt baconpacket och potatis och gå hem. Eller ge mig det nummer du ville ha så vinner du en smäll på käften.

Hon måste givetviss ta chansen att gnälla lite till innan hon går, eftersom hon redan på förmiddagen gnällt hemma hos sin man, som fick totalt bryt och kastade ut kärringen.

Väl hemma så kommer man ihåg att man glömt bort att köpa toapapper och man är nu kraftigt skitnödig.... räddningen heter då "metro" Denna produkt är känd för att ha räddat många från denna situation, speciellt boenden på Plaza Britsen

Sedan rullar dagen på i rena pesten som ni redan förstår.

Men finns det någon ljuspunkt med denna dagen då?

Klart det finns.... vart bloggar jag just nu ???? På "Måndagsklubben" såklart. Denna föreningen har tagit sitt ansvar att göra måndagar till ett rent nöje. Jag behöver inte gå in på vad de driver för verksamhet för det vet ni redan.

Så det finns kanske en chans att jag om ett par veckor kommer ÄLSKA måndagar istället för att HATA.

Nästa vecka funderar jag att få bryt på folk som inte kan köra bil eller varför inte Högskolan Dalarna som mer liknar ett dagis än nått annat.

/ Kapten

Inga kommentarer: