måndag 26 januari 2009

Veckans ord


Ännu en måndag utan ett möte. Men med stabchefen på heligt uppdrag i Årefjällen och en ordförande som är sjuk så vad kan vi vänta oss? En ny president i världens enda supermakt också. En svart president, historiskt. Kanske rapparen Young Jeezy säger det bäst i låten "my president is black":

"..Tell him I'm doin fine, Obama for mankind
We ready for damn change so y'all let the man shine
Stuntin on Martin Luther, feelin just like a king
Guess this is what he meant when he said that he had a dream"

Mm vi får så hur han styr världen vår käre mulatt. Antar att hans memoarer säljer bättre i år än dem gjort samtliga år innan. Han är en anslående man av vad den här individen hitills har läst. Jag kan även meddela att min erinran att korrigera rättningen av en viss examination gick igenom och jag är därför mycket tillfreds över helgens utgång.

Så dagens ord är gretten som faktiskt kan stavas grätten också och ha samma betydelse. Gretten är något som man kan bli mindre efter några öl eller berusning i annan form.

Grätten= kräsen, kinkig, fodrande, kräsmagad

Så idag har jag gogglat om guldfiskar och träffat på en intelligent artrepresentant, Comet. Comet är upplärd av sin ägare Dean Pomerlau 41, från Kaleforninen i USA. Han behärskar konststycken som att dansa limbo, slalom och apport. Mycket intressant med tanke på att arten ska ha ett närminne på cirka 4 sekunder.. men jag ger er Comet av arten Carassius auratus auratus (Linnaeus, 1758), se bild. http://www.expressen.se/husdjur/1.1151666/smart-guldfisk ännu ett kvalitetsverk av våra kära expressen reportrar, en pulitzer aspirant?

Det är även flagrant att stabchefen har det bra i Åre av repporten som jag idag fick tillhanda. Må hända rapporterar han själv därifrån denna veckan?

högaktningsfullt
/M

Inga kommentarer: