onsdag 14 januari 2009

Tillbaka

Då har vi alla kommit tillbaka till verkligheten efter jul och nyår. Det betyder nytt år och nya skandaler. Själv firade jag jul och nyår på den otroligt natursköna ön mellan Finland och Sverige. Det firades rejält från min sida, är man ordförande så har man vissa förpliktelser.
Jag hoppas att vi får en fin vår tillsammans i måndagsklubben, och som sagt närmar sej våren då vi skall vara i toppform. Både på beachvolleyplan och drickmässigt.

Jag tänkte avsluta detta korta inlägg med en historia om hur framtiden kan komma att se ut:

Oliver har fått barn som han döpte till Agon. Agon är nu 6 år gammal och ska få följa med pappa till badhuset för första gången. Väl inne på badhuset vill olivers son Agon basta, och Oliver går givetvis med på detta och de sätter sig i bastun. Inne i bastun sitter det redan en äldre farbror vid namn Johan. Agon stirrar oavbrutet på farbrorn och utbrister till slut: - vilka stora händer farbror har! Johan svarar:- det är för att jag har jobbat så mycket i mina dagar. Okej säger Agon, för att sedan säga:- vilka stora fötter farbror har! Farbror Johan svarar:- det är för att jag har sprungit så mycket i skogen i mina dagar! Agon funderar inte mer på det, men kan till slut inte hålla sig och utbrister:- men farbror har inte kissat mycket ser jag!

sköt om er/ orf.

Inga kommentarer: