måndag 12 januari 2009

Veckans ord

Välkommen till 2009, kära måndagsklubben medlemmar! 

Det är nya tider och ett nytt år! Det gamla kan slängas ut och bytas mot nya idéer, löften och framtidshopp. Tänk på att ni är prerogativa Måndagsmän och gästande Måndagskvinnor! Ni tillhör en växande förening som är mån om ert välbefinnande och välmående. Jag var nyligen hos stabchefen och läste den nya visionsberättelsen och jag kan bara säga att det ser ut som att 2009 kan bli ett bra måndagsår. Glöm fallerade projekt och misslyckade endogamiska förhållanden, 2009 är ert år. Måndagens år.

Jag själv ser fram emot förändringarnas vindar. Nya möjligheter och tillfällen för dignifierade erfarenheter. Ett preferabelt tillstånd mina vänner. Jag har mött ordföranden och stabchefen och sett en glorifierad framtid bortom horisonten. Tänk kommande 5 minuters regeln, tänk en underbar beachsäsong, tänk Måndagar. 

Och varför inte denna måndag köra igång med ett ord eller två?  Hoppas alla haft en god vistelse på sin domicil under högtiderna, jag vet att jag har haft det! Kanske har någon skaffat sig en ny koaffyr det återstår att se. Jag låter nog min koaffyr växa lite till. 

domicil= hemort, bostadsort, betalningsort
koaffyr= frisyr, hårläggning, kamning 

Det blev två ord denna vecka för att kompensera förra måndagens negligering.  Jag måste avsluta med att påminna läsaren om vikten av källkritik med ett citat från vår tyska vän filosofen Fredirch William Nietzche: 

"sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta bara tolkningar"

Jag bjuder er en god fortsättning på veckan och den nya paradigmen.
Högaktningsfullt
/M

Inga kommentarer: