torsdag 29 januari 2009

SJÖGREN GÄSTBLOGGAR

Klockan är 07:27..Sitter halvnaken med en filt runt mig. Tittar på TV och livet känns så där halvroligt som vanligt.

Som stolt svensk var jag uppe lång före tuppen och tittade på när våra Svenska spelare pissade på svennis Mexico. Matchen tror jag slutade precis när Ciggen gick och la sig.

Vad ska vi snacka om idag då? Förra veckan fick ni en resa till Rättvik helt utan kostnad.
Ja, jag vet då inte vad jag ska skriva om...Är så jävla förbanad på så mycket så jag vet inte vart jag ska börja...

Vart är vi på väg igentligen...?

Var som vanligt på Plaza Britsen igår...Någon idiot hade kastat 8 ton skräp 1/2 meter från där skräpet ska kastas...IDIOT.

Vaktmästaren har fått lov att sätta upp lappar vid pappersinsamlingen där hon hänvisar att påsar med bajs i inte får kastas här....

Uppe på D-Övre så verkade det största problemet vara hur man låser en dörr...

Några andra har byggt en snölyckta av snöbollar utanför...är vi 7 år eller.

Nere i tvättstugan trodde ett par ryssar att torktumlaren var en tvättmaskin...in med kläderna..in med tvättmedlet och tryck på START...

Nu ska jag iväg en sväng...tillbaka senare.

Klockan 08:10

Tillbaka snabbare än vad jag trodde...Inte för att jag vill förpesta eran tillvaro med mitt misslyckade liv, men var nyss nere på vårdcentralen...

-Neeee ingen har beställt några prover...
-Men läkaren sa att det bara var att komma ner och lämna.
-Men han har inte gjort det och idag är han ledig.
-Ok, men jag har inte ätit på 16 timmar kan vi fixa det ändå?
-Det du kan göra är att ringa de här nummret..

I D I O T

SERVICE MINDET eller hur det stavas verkar inte finnas.

-Ja ha, du har inte ätit på 3 dagar...ring det här nummret.
Inte undrar på att folk är bittra i det här landet när alla bara tänker på sig själva...

-Men gud, har han glömt det...Sitt ner så ska jag se till att du får lämna proven.
Men nej då..så service inriktad kan man ju inte vara.

Anledningen till varför jag inte kunnde lämna några prov var att de inte visste vilka prov de skulle ta...MEN ta alla jävla prov man kan ta då!!! VAD är problemet.

Har ringt nummret och väntar på att de skall ringa tillbaka..undrar vilket svar man får....
Under tiden får man väl porrsurfa eller nått.

08:55

Har nyss avslutat samtalet...Säger bara en sak.. DRA ÅT HELVETE

12:23

Efter att frukosten chockat kroppen efter år utan mat så deckade jag i sängen.
Sitter ni igen framför datorn utan några direkta planer för dagen, ciggen kanske är vaken så man kan göra nån nytta...

Men vi kan ju leka en lek som verkar vara populärt hos bloggare runt om i detta landet. De brukar kalla det "frågestund" jag väljer att kalla det "ge mig ett liv"
Så skicka en fråga via SMS, Ni har nummret. Så avslutar jag denna meningslösa dag genom att komma med mina svar.

Nu skall jag städa och äta lunch..nån som är hungrig? Ciggen?

15:39

Har nu städat och ätit lunch, var sedan sugen på att göra ett hedrande besök på Plaza Britsen. Mest var det väl för att hålla Ciggens x-box varm...
Men Ciggen var upptagen...med vadå undrar ni?
Han sa att att han skulle städa..."nu jävlar" var de ord han använda.

Jag säger bara... Finns det en resturang på Månen?
Jag inlede dagen med att undra vad det är som händer.... Och vad är det som händer?
Ciggen ska städa?

Detta måste vara den störsa nyheten på år.
Ni som är på plats och bevittnar händelsen måste ta kort.

16:10

Är nu på plats hos ciggen, ryktet om att han städade gick som en löpeld genom sverige så jag tog mitt ansvar att kontrollera händelsen.

En bild säger mer än 1000 ord som man brukar säga.



Jag frågade Ciggen om jag fick gör en Intervju, men han sade "NEJ"

Ciggen skyllde på Benny.

"Ja jag skulle städa, men sedan kom ju Benny"
Gillar inte att ciggen anklagar oskyldiga. Lämnar snart Plaza Britsen, återvänder ikväll för att se om de fortfarande sitter kvar...

16:25

Strax innan jag skall gå så stänger Ciggen av TV, skickar hem Benny och torkar av en hylla...det sker kanske ett mirakel trots allt...som sagt. Tillbaka om ett par timmar.

17:20

Hemma efter ett besök på den lokala butiken med överpriser som heter duga. Visste ni att det är brist på gurka nu.... 69:- per kilo är priset uppe i...normalt är typ
25 spänn på LIdl och 800 På hemköp.

Jag har precis tagig en dusch så jag känner mig fräch?
Har precis bjudit över Ciggen på middag så det kan bli trevligt.

Dagend middag är: Ko med ris

18:03

Ciggen på plats, dags för middag och en timmes njutning av COPS, NICE

19:19

Ciggen hemma igen och ska sluföra städningen, själv sitter jag som en mupp framför datorn...

Kan ju bidra med en rolig historia tills det händer nå roligt....

Det var fullt ös på sexshowen

Det var fullt ös på sexshowen.
-När den var slut hördes inget bifall från publiken så tjejen tog micken och sa:
- Var det så dåligt att det inte var värt en liten applåd en gång?
-Då hördes en röst från bakre bänken:
- Det går inte att applådera med en hand!

19:50

Kvällens TV-Tips

Sveriges sämsta bilförare på fyran, en timme med skrattgaranti... efter detta tar jag och gör ett återbesök hos Ciggen för att titta hur renoveringen går.

KL 22:00 gör sedan Plaza Britsen HC en av många träningar... HLS Rikard....vi saknar dig på träningarna...

01:20

Då var det dags att avsluta detta inlägg som pågått till en ny dag....

Träningen med PBHC gick kanon, vi hade bra fart under rören. Taktikgenomgången skedde som vanligt på Micky D efter träningen.

Ang Ciggens renovering så får bilden tala för sig själv. Tack för idag.
Och ni...roligt att så många SMS:ade frågor....Roligt....

Inga kommentarer: