söndag 26 april 2009

En historisk trippel!








Ja, vad ska man säga. Jag har svårt att finna ord i skrivande stund.

Först och främst vill jag tacka alla som har varit med och gjort det möjligt för oss att bärga denna historiska trippel!

Det var inte många som tvivlade på att vi skulle segra även denna gång. Att det sedan, som vanligt, håller på att gå åt helvete i semifinalen är mer en regel, än undantag.

Turneringen började på ett strålande vis. I första matchen hade vi en del problem med våra kommande finalmotståndare Team Slovakia, men efter en imponerande insats av Åland kunde vi vinna den matchen, om än med minsta möjliga marginal.

Sedan hittade vi flytet och kunde vinna de fyra övriga gruppspelsmatcherna tämligen enkelt. Vi vann gruppen, före Team Slovakia och blev således direktkvalificerade för semifinal. Efter att ha beskådat kvartsfinalerna och även den första semifinalen var det så dags för vår semifinal. För motståndet stod Team Lord Anthony, som med sina fantastiska håruppsättningar imponerat stort såhär långt. Det var länge en jämn kamp. Sedan lyckades Lord Anthony få övertaget, men vi kom tillbaka! Till slut var det bara "spökena" kvar på banan. Åland stod då för ett antal fantastiska pareringar innan han till slut kunde bärga segern!

I finalen väntade alltså Team Slovakia, som trots stort alkoholintag och hög promillehalt tagit sig ända dit. Av okänd anledning tvingades en av deras krigare stå över finalen och de var alltså i numerärt underläge redan från start. Vi gjorde processen tämligen kort och glädjen visste inga gränser när det tredje guldet var i hamn. All heder dock till våra finalmotståndare Team Slovakia!

I maj väntar nu fotbollsturneringen. En turnering som vi, efter egna erfarenheter, vet är svår att vinna. Men Måndagsklubben kommer finnas med och göra sitt bästa för att ta hem ytterligare en titel.


Som ni kanske alla redan vet kommer jag den 31:a maj styra kosan sydväst, mot nya mål! Jag vill redan nu tacka alla som gjort dessa tre åren i Falun till något man aldrig kommer glömma. Ni kommer alltid finnas i mitt hjärta! Jag vill även passa på att dela ut en stående inbjudan till alla medlemmar och jag förväntar mig en hel del besök, hösten som kommer!

Härnäst väntar en vecka där några av våra tappraste soldater kommer tillbringa Valborg i den fantastiska staden Uppsala. Till helgen går sedan Rättviks marknad av stapeln för 184632:e ggn och jag hoppas att så många av er som möjligt kan ta sig till denna metropol!

Har höga föväntningar på denna vecka. Håll inte igen utan utgjut Kristi Blod så mycket ni kan!

Höres om en vecka!

//Gudfadern

Inga kommentarer: